چهارشنبه, ۰۲ اسفند ۱۳۹۶

انتقاد از نخبگانی هم چون دکتر صیدمحمدی، دکتر فلاحت پیشه و دکتر قدرت احمدیان در استمرار یک مباحثه

انتقاد از نخبگانی هم چون دکتر صیدمحمدی، دکتر فلاحت پیشه و دکتر قدرت احمدیان در استمرار یک مباحثه

انتقاد از نخبگانی هم چون دکتر صیدمحمدی، دکتر فلاحت پیشه و دکتر قدرت احمدیان در استمرار یک مباحثه

کرمانشاه دیلی:  گویی که یادداشت اردشیر محمدی تحت عنوان “اسلام آباد غرب ، ایل گرایی با چاشنی سیاسی” به این زودی ها قصد ندارد در آرشیو سایت بایگانی شود و نقدهای علمی یک کاربر خاص که نقدهای علمی خویش را بر توضیحات علمی نویسنده مطلب می نگارد هر لحظه موجب نو شدن آن می شود. هویت ایشان بر ما کاملا نامعلوم است اما بر خود می بالیم که چنین همشهریانی داریم که این چنین دقیق و ظریف اوضاع و احوال سیاسی را رصد نموده و می نمایند و البته که ما هم از مطالعه آنها بهره مند می شویم و نیز باید از نوشته های ارزشمند اردشیر محمدی هم یادی کنیم که مخاطب خاص آن ، آن را شایسته نقد می داند. مایه مسرت ما خواهد بود که از این به بعد از قلم فاخر آقای همایون هم برخوردار شویم مخصوصا که خود ایشان نیز این نوید را به ما داده اند. بی صبرانه منتظر هستیم.

یادداشت زیر از ادامه سلسله مباحث شکل گرفته میان اردشیر محمدی و همایون (؟) است که از جانب همایون تحریر شده است.

 .

جناب آقای محمدی در پاسخ به سئوالات بنده از طرف شما غیر از مغلطه چیزی ندیدم بغیر از اینکه به توجیه اپورتونیست های اصلاح طلب نما و مصلحت اندیشی خود پرداختید. امیرالمومنین می فرماید انسان بزرگترین تاوان را در راه عقایدش می پردازد عجب تاوانی دادید. ساموئل هانتیگتون دوره تکامل دمکراسی و استحکام پایه های آن را در موج سوم دمکراسی بین ۴۰ تا۵۰ سال می داند و می گوید حتی اگر شبه دمکراسی هم باشد باید این طفل نوپا را یاری نمود و آفت دمکراسی را مصلحت گرایی ، منفعت طلبی و فرصت طلبی دانسته و می گوید باید فقط منافع ملی و حزبی در نظر باشد ولی متاسفانه شما مدرن فکر می کنید ولی سنتی عمل می کنید. بدبختانه و در کمال تاسف برای شهرم باید بگویم قدرت احمدیان که خود نیز از قربانیان رد صلاحیت های گسترده بود شاید ایشان هم به همین آفت تحلیلی سطحی دچار شده بود که با آن همه ادعا در نهایت مدافع و سخنران فلاحت پیشه گشت اما نخبگان ایلی چنین چرخش حیرت انگیز و مصلحت گرایانه ای با وجود سواد کم سیاسی از خود ندارند.

ذکر چند نکته جهت روشن شدن افکار عمومی

۱-شما ساختار و تشکیلات منسجم اصلاحات در سطح استان را زیر سئوال برده و فرمودید تاکنون منسجم در هیچ انتخاباتی حضور نیافته است. پس کامبیز جعفری و اعظم ناصری پور در چه شرایطی و با حمایت چه جریانی پیروز شدند خانم ناصری پور که ایل نداشت و آیا تعداد نفوس ایل منصوری از سایر ایلات بیشتر بود.

۲-فرموده اید من در دوره هفتم انتخابات در سال۸۲ یعنی دوره اول فلاحت پیشه تحریم کردم درحالی که قبلا اینچنین نمی گفتید ولی باز می گوئیم درست. اما آقای فلاحت پیشه درسال ۸۳ طراح و ناطق اصلی استیضاح احمد خرم وزیر توانمند راه دولت خاتمی بود و بارها مسعود پزشکیان وزیر وقت بهداشت خاتمی و چند نفر دیگر از وزرا را در معرض سئوال و طراحی برای استیضاح پیش برد ولی از پس آنها برنیامد در سال ۸۴ حامی احمدی نژاد بود و در سال ۸۵ بارها از وزرای ناتوان دفاع نمود و در همین ۴ سال بارها مجلس ششم را ساختار شکن و افراطی نامید و این در حالی بود که در سال ۸۶ شما بر اساس اصل مصلحت حامی ایشان و یار سینه چاکش بودید در حالی که عملکرد ۴ساله را دیده بودید و یا در خواب بودید یا بازیچه حاتمی هراسی آقایان.

۳- می گویید بزرگان اصلاحات در سطح کشور حمایت از ایشان را توصیه نمودند در حالی که نام نمی آورید. در حالی که یکی از دوستان بدون ادعای من که از دوستان نزدیک محمدرضا خاتمی ، تاج زاده دربند ، میردامادی مقاوم و رمضان زاده عزیز است می گوید آنها چیزی دیگر می گویند به هر حال به قول حجاریان مشارکت بین العباسین است و از عباس عبدی تا عباس دوز دوزانی در آن یافت می شود بی شک جریان اصلاحات نیز این چنین است هم عباس عبدی دارد و هم عباس دوز دوزانی هم الهه راستگو دارد و هم مظفر وزیر خائن آموزش وپرورش. قضاوت با مردم.

اما در باب ایل گرایی ، حتما قبول دارید نقش نخبه ها را در دامن زدن و ترویج ایل گرایی جهت دستیابی به مقاصد سیاسی و مطامع شخصی و می دانید که همین نخبگان بودند که از گذشته تاکنون خصوصا در دوره قبل و امثال حمید صیدمحمدی و فلاحت پیشه و داریوش کیانی در همین راه گام برداشته و گفتمان پوپولیستی و کارناوال فتنه ایلی و تقابل قبیله ای را دامن زدند و در حالی که کامیابی و ناکامی آن برای آنان موقتی بود چون در حمایت از قالیباف رقیبان دیروز یاران گرمابه و گلستان هم شدند در حالی که آقایانی چون صید محمدی و داریوش کیانی در کنار فلاحت پیشه از شاخه ای به شاخه ای می پریدند و این نشان دهنده سوءاستفاده از احساسات پاک ایلی و عشیره ای بود و بازنده اصلی آنان مردم بودند که با تخم کینه کاشته شده زندگی می کردند.

به هر حال اردشیر جان گذشته ها گذشت و در این حال وظیفه من و شما و آقای پرندین و دیگر دوستان روشنگری و تزریق خون تجدد و روح مدرنیته ایرانی در پیکر سنت های ایلی با ابزار تحلیل و گفتمان سازی در بین ایلات و عشایر و نخبگان جدید ایلی و منطقه ای است که بار دیگر بازیچه دست گندم نماهای جو فروش نشویم.

لطفا آقای پرندین کما فی سابق مقاله را بدون ملاحظه و تعصب ایلی جهت حرکت در مسیر توسعه درج بفرما.

در ضمن مقاله ای مفصل در باب مبحث سنت و مدرنیته با استفاده از نظریات مارشال برمن ، دکتر عطاء الله هودشتیان ، دکتر میرسپاسی ، دکتر سریع القلم ، کارل مارکس ، و ادموند برک به صورت مفصل در این سایت معتبر چاپ میکنم که به شرفم سوگند آن را به محمد قوچانی در مهر نامه ندادم که در آن به نقد مفصل سید حسین نصر و حکمت خالده پرداخته ام. والسلام.

نوشته شده توسط admin در جمعه, 13 تیر 1393 ساعت 7:53 ب.ظ

14 نظر

  1. جناب استاد چرافقط این سه نفر رارآماج حملات خود قرار دادی معلومه شما هم بدون تعصب عمل نمیکنی ایل وقبیله بازی در مبارزات سیاسی منطقه از زمان لطیف صفری شروع شدو افرادی همچون نادری خود را یکبار وابسته به ایل منصوری ویکبار وابسته به ایل کله پا می دانندوابسته بودن به ایل در این منطقه مانند بسیاری دیگر مناطق ایران یک امر طبیعی است بوده وخواهد بود اما باید نخبگان این ایلات را دریابیم

    1. سلام اسفندیار باید عرض کنم نه کله پا ایل است و نه منصوری ما باید ایل و قبیله و طایفه و عشیره و امثالهم را باز تعریف کنیم

  2. خدمت جناب همایون عرض کنم که دکتر فلاحت پیشه در دفاع از حق وحقوق مردم در خانه ملت با هیچ کسی مماشات نمی کر د ووزرائی از هردو طیف را استیضاح کرد خواه خرم باشد یا محصولی یا هرکسی دیگر اگر خرم استیضاح نمی شد الان مردم اسلام آباد شاهد عملیات پروژه را آهن غرب کشور نبودند پس نباید کسی را به خاطر انجام وظیفه اش نکوهش کرد

  3. جناب همایون این انشاء شما فقط برای خودت خوب بود شما و امثال شما خائنید یا آقای مظفر که برای این انقلاب دو برادرش را تقدیم این نظام و اسلام کردند.شما و همان آقایانی که اسم شان را آوردید عروسک دست مخالفین این انقلاب بودید و غلام حلقه به گوش آمریکا و اسرائیل بودید. خوب بدان که بین عشایر غیور منطقه هیچ اختلافی وجود ندارد وعشایر عزیز و ایلات منطقه درکنارهم برای سربلندی انقلاب عزیزمان از هیچ کوششی دریغ نمی کنند . و چنان مشت محکمی بر دهان امریکای جنایتکار و اسرائیل غاصب می زنند.که فکر توطئه و براندازی بسرشان نزنند در ضمن ما به دوستانی مثل محمدرضا خاتمی ، تاج زاده دربند ، میردامادی مقاوم و رمضان زاده عزیز شما نه تنها افتخار نمی کنیم بلکه اینها را نو کران اپوزیسیون خارج از کشور می دانیم وما اینها را خائن می انیم . شما و امثال شما بدانند که منطقه اسلام آباد غرب یک منطقه ایلی و عشیر های می باشدطبیعی هست که در مو قع انتخابات مردم چند دسته می شوند و از کاندیدای خودشان حمایت می کنند اما این بدان معا نیست که کسی بیاید و آنها تحریک کند .در انتخاباتهای قبل آقای نعمت اله اسدی با رای مردم دو ایل به نمایند گی رسید و همچنین آقای فلاحت پیشه هم همینطور بود که با ائتلاف دو ایل بزرگ منطقه به نایند ه گی رسیدند..

    1. مجید جان انجا اقای همایون احساساتی شده و متاسفانه کلمه بدی بر قلم جاری کردند اما تو یاد بگیر اشتباه ایشان را به عمق چندین متر تکرار نکن تهمت و زشت گویی کار نا عاقلان است چه مجید باشد چه همایون و چه کمیل عزت زیاد

  4. از تحلیل ساختاری همایون لذت بردم وی در گفته هایش اشارهای به بانیان ایل گرایی در گذشته کرده جناب اسفندیار فلاحت پیشه .وگفته که اوج ان دوره قبل بود سکه شما خیلی کج است که ان را نگرفتید من به وجود چنین همشهریانی افتخار میکنم.

  5. ضمن تشکر از تحلیل همایون واردشیر واقای پرندین به دلیل عدم تعصب ایلی که موجب تمایل بیشتر بنده به این سایت شد.ای کاش همایون اشاره ای به نادر نادری هم میکرد که به دنبال تفرقه بین اصلاح طلبان است وخودش هم بانی ایل گرایی وهم از اعضای اصلی ستاد علی اکبر ولایتی ودر دوره قبل بارها ماشاالله حاتمی را در حمایت از ایشان در حال توصیه به سایر اصولگرایان دیدم و در منطقه حسن اباد در حین تبلیغات این دو را دریک ماشین با هم دیدم .اصلاح طلبان به هوش باشید نادری دنبال تفرقه ما بین شما است.

    1. خدمت عزیزد بگم که مردم بهتر میدانند

  6. با سلام درود بر شرف رجبی عزیز نادری ………….

  7. کمیل جان آدمی که خواب باشد می توان بیدار کرد اما کسی که مثل تو خودش را به خواب بزند چطور می توان بیدار کرد کجای مطالب تهمت و زشتگویی بود .

    1. شما به صراحت در جواب همایون گفته اید شما و امثال شما خائنید . بعد میگی من خودم را به خواب زده ام ؟عروسک و غلام حلقه بگوش و …. همه اینها کلمات مناسبی برای کسی که دارای منطق قوی است نمی باشد. خداوند میفرماید توهین به او نتیجه بی اعتنایی مسلمانان به حرمت نهادن به بت پرستان است( به بتهایشان توهین نکنید تا به خدایتان توهین نشود ) هرکسی ولو کافر در نزد خدا معتبر است . عزیز برادر من میگم ما لغزش امثال همایون را تکرار نکنیم دوست داری تکرار کن ولی اگر همه زبانمان را لطیف و بهداشتی کنیم و دوستانه یخن بگوییم و بر اساس استدلال و منطق یقینا زندگی گلستانی داریم

  8. آقای رجبی راست می گویند این بحث ایل گرایی وتفرقه افکنی را نادری مطرح نمود در حالیکه او خودش ریشه ایلی منسجمی ندارد یک روز خودش را کله پا وطرفدار حاتمی میداند وروز دیگر خودش را منصوری میداند.

  9. جناب اسفندیار با سلام خدمت شما ،شما در مطالبتان بخشی نگری نموده اید ودر مورد دکتر فلاحت پیشه درست است که ایشان اصولگرا می باشند ولی اگر در زمان نمایندگی انتقادی از دولت شکل گرفته یا وزیری استیضاح شده در دفاع از حق مردم خصوصا حوزه انتخابیه بوده است شما فقط به استیضاح آقای خرم اشاره نموده اید وعلتش راکه درد فاع از راه آهن غرب کشور بوده بیان ننموده اید .اشاره ننموده اید که ایشان همواره منتقد جدی دولت اصولگرای احمدی نژاد بودند ووزرایی از جمله کمالی وزیر راه ،صادق محصولی وزیر کشور ،محرابیان وزیر صنایع و…را بارها به چالش کشیدند.ایشان بودند که در زمان انتخابات 88در صیانت از آرای مردم با رئیس شورای نگهبان شهرستان در گیری ایجاد نمودند وبرای این کار هزینه پرداختند واصولگرا نمایان شهرستان این موضوع رادستمایه رد صلاحیت نمودن ایشان نمودندکه کاری از پیش نبردند .پس برادر عزیز فقط نیمه خالی لیوان رانبینین.

  10. ……………………………

  11. از تحلي درست و بجاي همايون خان ممنونم آقا حقيقت تلخه مردم فلاحت پيشه رو شناختن زور نزنين

  12. دوستان عزیز در اسلام آباد ایل گرایی مطرح است و همه در ضرر آن شریکیم ولی چرا به جای پرخاشگری و لو دادن چگونگی به اینجا رسیدن ((ایل گرایی در اسلام آباد )) پیشنهاد برای همگرایی را مطرح نمیکنید تا کی مردم را به دنبال بحث های حاشیه ای و بازی سیاسی خود می کشانید؟؟؟؟؟ شما که دم از روشنفکر بودن می زنید { راه حل }ارائه کنید.

  13. برخی از مردم اگرچه از یک ایل باشند پتانسبل های ویژه و مشترکی را در کاندیدای مورد نظر خود میبینند و به صورت گروهی یا به قول شما به حالتی قبیله گرایانه از کاندیدای مورد نظر خود حمایت میکنند.و به قول شماها اگر تمام مردم باهم همگرا و هم عقیده باشند خوب دیگر برگزاری انتخابات لزومی ندارد.وبعد اگر اینگونه حمایت ها نیاشد برای مثال اگر اقایان خاتمی و رفسنجانی از اقای روحانی حمایت نمیکردن ایا ایشا الان رییس جمهور بود؟همین است که شما ان را قبیله گرایی نامیده اید. به نظر اقایان رفسنجانی و خاتمی اقای روحانی در بین سایر نمایندگان اصلح تر بود که از ایشان حمایت کردند و این گروه ها یا ایلات نیز همانگونه عمل میکنند.

  14. خدمت مدیر محترم سایت – سلام واحترام .. …. سایت شما بخاطر انعکاس همه نظرات طیفهای فکری مختلف ازمحبوبیت خاصی برخودارست فلــذا خواستم نظری بنویسم لطفا” پخش کنید . ممنون

    *** این همه چرا سئوال برای مــــردم ایجاد شــده ؟

    فلاحت پیشه چون توسط عده کثیری از مردم ازهمه ایلات به تفـــرقه انداز و مغــرور ملقب شده یک دهم رای دوره قبل را بیشتر ندارد .
    چون با غرور به بزرگان ایلات ومردم توهین وفحاشی کرد .

    وچون درجریان انتخابات سال 88 نقش بســـزایی ایفاکرده صددرصد رد صلاحیت میشود.

    دکتراحمدیان یا دکتر جلیلیان ویا دکتر نادری از پدیده های موفق این دوره حتما” یکی از این سه نفر خواهد بود !

    البته افراد بزرگ دیگری مانند دکتر کاظمی – دکتر صفری- دکتر بستی دکتر صید محمدی درعرصه خواهند بود که اینها هم در دل مردم جای دارند .

    با تشکرواحترام برای همه مردم

اولین« قبل بعد  » آخرین 

دیدگاه