خرید لباس پس‌لرزه‌های مرگ یک کودک

معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم معتقد است: در حادثه‌ای که به مرگ یک کودک پنج ساله منجر شد، اورژانس هیچ‌گونه اهمالی نداشته است.به گزارش فرهیختگان، حادثه از دست رفتن جان یک کودک پنج ساله در یکی از بوستان‌های شهر قم که انعکاس گسترده‌ای در رسانه‌های داخل و خارج از استان داشت، ابعاد گسترده‌ای دارد. یکی از موضوعات مورد توجه در این حادثه عملکرد اورژانس و درمانگاه حرم مطهر حضرت معصومه(س) است که در اذهان عمومی سوالات بسیاری ایجاد کرده است.علت مرگ فاطمه امینی برق‌گرفتگی در اثر تماس با بدنه تیر برق یکی از بوستان‌های شهری اطراف میدان روح‌الله عنوان شده است. امین امینی، پدر این کودک از شهرداری به خاطر سهل‌انگاری در نگهداری تاسیسات برقی این بوستان شکایت کرده است. گله دیگر او از اورژانس و درمانگاه آستانه حضرت معصومه(س) است که به گفته وی با کم‌لطفی‌هایشان به کم‌کاری‌های دیگر افزوده‌اند.امینی معتقد است اورژانس نسبت به وضعیت دخترش بی‌اعتنایی کرده و اپراتور بدون دادن جواب مشخصی تماس را پس از پرسیدن چندین سوال که در آن شرایط تنها اضطراب همراهان فاطمه را بیشتر می‌کرده، قطع کرده است.معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم درباره نحوه برخورد اپراتور با همراهان فاطمه در ابتدای وقوع حادثه می‌گوید: اورژانس قم روزانه هزار و 500 تماس را پاسخ می‌دهد اما ظرفیت ما با 18 پایگاه شهری که هر کدام در شبانه‌روز 10 تا 12 مأموریت می‌روند، رسیدگی به 170 تماس است.همین محدودیت موجب شده اورژانس هیچ‌گاه نتواند برای تمام تماس‌ها اعزام خودرو داشته باشد.وی می‌افزاید: در این مأموریت یک شهروند با اورژانس تماس می‌گیرد و از برق‌گرفتگی یک نفر خبر می‌دهد. همکار ما از وضعیت هوشیاری مصدوم می‌پرسد و همراه بیمار می‌گوید نمی‌دانم. در همین لحظه همکار ما می‌گوید آمبولانس اعزام شده است. هنوز جمله ایشان منعقد نشده، فرد تماس‌گیرنده می‌گوید لازم نیست؛ دارند مصدوم را به درمانگاه می‌برند.به گفته فراهانی حتی در فایل ضبط شده از این مکالمه، صدای اطرافیان بیمار که او را برای بردن به یک درمانگاه آماده می‌کنند، قابل تشخیص است. معاون مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی قم می‌گوید اگر این خانواده به جای بردن بیمار با موتورسیکلت به درمانگاه منتظر می‌شدند تا آمبولانس برسد، شاید عاقبت بهتری برای این حادثه رقم می‌خورد.