خرید لباس با دست‌های کوچکت آرزویت را بنویس، ما برآورده‌اش می‌کنیم

هر ساله در ماه مبارک رمضان، برنامه جشن رمضان پس از افطار از شبکه ۵ سیما ‌روی آنتن می‌رود؛ اما امسال این برنامه با ‌ابتکاری تازه همراه بود که جزو حرکت‌های خلاقانه در این ماه عزیز و از رویدادهای ‌تحسین‌برانگیز در این ماه مبارک است و آن هم بردن چهره‌ها به خانه نیازمندان به قصد برآوردن آرزو‌هایشان است؛ رویدادی نمادین که توجه عموم را در پی داشته است.به گزارش «»، هجده سال است جشن بزرگ و معنوی رمضان ‌‌با همت شبکه پنج سیما و کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود؛ رویدادی که هرچند در مقاطعی با حواشی همراه شده، سرانجام به واسطه آثار مثبتش در تشویق وسیع مردم برای کمک به مستمندان در قالب کمیته امداد و دیگر روش‌ها، ماندگار شده و از معدود برنامه‌های تاریخ تلویزیون شده که چنین عمر طولانی یافته است. در برنامه ماه مبارک رمضان امسال یک اتفاق تازه رخ داده که روند معلوم این برنامه‌ها را تغییر داده و مخاطبان تازه‌ای برای این برنامه مناسبتی آورده و آن هم خلاقیتی است که در این برنامه بروز کرده است؛ خلاقیتی که جنسش شبیه اتفاقاتی که در برنامه‌های داخلی می‌افتد نیست، ولی به هر حال حتی اگر ایده نیز متعلق به دیگری باشد، نوع پیاده‌سازی این ایده قابل تحسین و امیدبخش است و در جلب توجه عمومی برای همراهی با مستمندان بسیار کارآمد است.در ‌برنامه ‌سال جدید، بخشی در نظر گرفته شده که بنا به ‌روال هر برنامه، یکی از چهره‌های مطرح سینما و تلویزیون، موسیقی و ورزش به برنامه دعوت می‌شوند و از میهمان برنامه خواسته می‌شود تا از میان گزینه‌هایی که محتوایشان مشخص نیست، یکی را انتخاب کند و آنچه در آن آرزو شده، برآورده نماید و البته میهمانان نیز به همین شرط به این برنامه می‌آیند. این بسته‌ها‌‌ همان آرزوهای کودکان تحت تکفل کمیته امداد است که بسیاریی از آنان از کمترین امکانات بی‌بهره‌اند و شرایط بسیار دشواری را برای زندگی پشت سر می‌گذارند و طبیعتاً خانواده‌هایشان نیز توان برآورده کردن برخی از نیازهای این کودکان را ندارند و بسیاری از آرزوهای دوران کودکی‌شان که برای دیگر کودکان دور از دسترس نیست، هیچ‌گاه برآورده نخواهد شد؛ آرزوهایی همچون داشتن یک دوچرخه یا تبلت. پس از مشخص شدن آرزوی کودکان، دوربین برنامه به همراه چهره میهمان برنامه، به قصد برآورده کردن این آرزو راهی خانه کودک نیازمند می‌شود و آرزو‌ کودک در قالب یک هدیه برآورده می‌شود؛ اتفاقی که در تحقق تنها بحث مالی مطرح نیست، بلکه به لحاظ روحی نیز برای کودکان بسیار موثر است و از این منظر از معدود استفاده‌های درست برای فرهنگ سازی از چهره‌ها در جامعه‌مان به شمار می‌رود که در سال‌های اخیر دیده‌ایم.شاید اگر این بخش را توسعه داد و حتی در تمام طول سال نیز چنین برنامه‌ای را جدای از ماه مبارک رمضان طراحی کرد ‌ظرفیتش فراهم باشد، چرا که حقیقتاً از رویدادهای ‌مثبتی است که مردم را به کمک به نیازمندان تشویق می‌کند و در این راه نیز نمی‌خواهد ‌با درآوردن اشک مخاطب، به این هدف برسد.‌ای کاش چنین ایده‌هایی در تلویزیون رو به فزونی بگذارد و فرصت‌های اینچنینی با چنین کارهایی مورد بهره‌برداری مطلوب قرار گیرد.